Všeobecné obchodné podmienky
Tieto podmienky sa vzťahujú na nákupy v internetovom obchode www.jezirkabanat.cz/eshop. Obchodné podmienky stanovujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho..
Definícia
Tieto podmienky sú určené len pre internetový predaj tovaru spotrebiteľom.
Kupujúci:
Na účely týchto obchodných podmienok je kupujúcim spotrebiteľ, ktorým je osoba, ktorá na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len "kupujúci").
Predávajúci:
Na účely týchto obchodných podmienok sa predávajúcim rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho povolania (ďalej len "predávajúci").
OZ:
Zákon č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "OZ")
Kontaktné údaje
Názov e-shopu: www.jezirkabanat.cz/eshop
Prevádzkovateľ: JEZÍRKA BANAT, s.r.o.,
Sídlo spoločnosti: Hněvotín 540, PSČ 78347 CZ
ID: 27813070
DIC: CZ27813070
Zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Ostrave, oddiel C, vložka 52528
Telefón: +420 608 010 617, +420 773 610 017, +420 735 750 666, +420 583 033 022 (zákaznícka linka)
E-mail: [email protected]
Kontaktná adresa: JEZÍRKA BANAT s.r.o., Hněvotín 540, PSČ 78347
Prevádzkové hodiny:
Po - Pia 8:00 - 18:00, So 8:00 - 12:00.
Viac informácií nájdete TU.
Predávajúci sa zaväzuje odpovedať na písomnú alebo elektronickú korešpondenciu kupujúceho bezodkladne, najneskôr do dvoch pracovných dní.
Kódex správania:
Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnym kódexom správania v zmysle § 1820 ods. 1 písm. n) Občianskeho zákonníka.
Popredajný servis:
Na všetky ponúkané výrobky poskytujeme záručný a pozáručný servis. V prípade pozáručného servisu odporúčame pred odoslaním výrobku do servisu konzultáciu so servisným technikom +420 739 049 666.
Informácie
Informácie o kupovanom tovare sú k dispozícii pri každom jednotlivom tovare. Informácie o tovare a cene uvedené predávajúcim sú záväzné s výnimkou zjavných chýb. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, s výnimkou nákladov na doručenie.
Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby, ktorú kupujúci platí za použitie týchto prostriedkov.
Informácie o akceptovaných spôsoboch platby:
- platba v hotovosti pri prevzatí tovaru v kamennej predajni
- platba kartou pri prevzatí tovaru v kamennej predajni
- platba v hotovosti na dobierku - platba kartou online
- platba bankovým prevodom na účet v Českej sporiteľni, číslo účtu 2457473309/0800
Predávajúci nepožaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby, okrem poplatku za doručenie. Prijatie ponuky so zmenou alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky.
Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.
Prijatie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho nie je prijatím ponuky.
Ak predávajúci poskytuje prístup k recenziám predávaného tovaru od iných kupujúcich, potom zabezpečuje a kontroluje pravosť týchto recenzií tým, že recenzie kupujúcich spája s konkrétnymi objednávkami, čím je schopný overiť a preukázať, že recenzia pochádza od skutočného kupujúceho. O konkrétnom spôsobe overovania recenzií predávajúci informuje kupujúceho na stránkach svojho e-shopu.
Fotografie uvedené na stránkach obchodu zodpovedajú predávanému tovaru, pokiaľ nie je pri konkrétnom výrobku uvedené inak. Predávajúci sprístupní pred uzavretím zmluvy manuály v elektronickej podobe, a to najmä pri tovare s cenou nad 3 000 Kč, ak je to účelné a vhodné pre nákupné rozhodnutie Kupujúceho.
Objednávanie a dodávanie tovaru
Kúpnu zmluvu medzi kupujúcim a predávajúcim možno uzavrieť len v českom jazyku.
Na uzavretie zmluvy musí kupujúci vytvoriť objednávku v e-shope predávajúceho. Tú je možné vytvoriť nasledujúcim spôsobom:
Po výbere tovaru na e-shope predávajúceho, kde sú uvedené zákonné informácie o kupovanom tovare, kupujúci označí príslušný tovar, o ktorý má záujem, tlačidlom "Do košíka"). Informácie o cene tovaru, cene a spôsobe dopravy a spôsobe platby budú uvedené v procese vytvárania objednávky, kde si kupujúci zvolí spôsob a cenu dopravy a spôsob platby. Celková cena bude uvedená v súhrne pred odoslaním objednávky podľa vybraného tovaru, jeho dopravy a spôsobu platby. V procese objednávky kupujúci uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje.
Objednávku je možné upravovať, dopĺňať a kontrolovať až do jej dokončenia. Po skontrolovaní, potvrdení oboznámenia sa a súhlasu s týmito obchodnými podmienkami je možné objednávku dokončiť stlačením tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby".
Dokončením objednávky sa kupujúci výslovne zaväzuje k zaplateniu tovaru prostredníctvom záväzného potvrdenia objednávky. Predávajúci potvrdí objednávku kupujúcemu e-mailom čo najskôr po jej doručení predávajúcemu. Prílohou tohto potvrdenia objednávky je zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky v znení platnom v deň odoslania objednávky, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uzavretej zmluve v textovej podobe v primeranej lehote po jej uzavretí, najneskôr však v čase dodania tovaru.
Ak je to potrebné vzhľadom na povahu predávaného tovaru, spôsob a dobu jeho používania, predávajúci zabezpečí, aby tieto informácie boli uvedené v priloženom písomnom návode a aby boli zrozumiteľné. V takom prípade predávajúci poskytne kupujúcemu návod na použitie tovaru na trvanlivom nosiči. Predávajúci poskytne kupujúcemu návod v listinnej podobe, ak o to kupujúci požiada a ak to nie je vzhľadom na okolnosti alebo spôsob uzavretia zmluvy alebo vlastnosti predávaného tovaru neprimerané.
Predávajúci zašle kupujúcemu kompletný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 5 dní od potvrdenia objednávky tak, aby bol tovar dodaný kupujúcemu najneskôr do 30 dní, ak predávajúci neurčí pre jednotlivé tovary inú dodaciu lehotu. Ak je tovar uvedený ako "skladom", Predávajúci odošle tovar najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred bude tovar odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný prevziať tovar a zaplatiť zaň. Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí.
Predávajúci zašle kupujúcemu doklady k tovaru, najmä daňový doklad, účtenky a certifikáty, bezodkladne po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim.
Cena a spôsob dodania TU
Ak Predávajúci nedodrží termín dodania alebo odoslania tovaru, Predávajúci dodá tovar Kupujúcemu bezplatne a poskytne Kupujúcemu zľavu vo výške 2 % z kúpnej ceny. Ostatné nároky kupujúceho tým nie sú dotknuté.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia a zaplatenia celkovej ceny tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena uhradená pripísaním na účet predávajúceho, inak je uhradená pri platbe.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. V prípade neprevzatia tovaru kupujúcim, s výnimkou odmietnutia pri prevzatí z dôvodu zjavného poškodenia tovaru, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho okamihom, keď mal možnosť tovar prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho ho neprevzal.
Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote porušením svojej povinnosti, je povinný zaplatiť predávajúcemu skladné za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, najviac však 300 Kč, predávajúci je oprávnený tovar vhodným spôsobom predať po tom, čo o tom kupujúceho e-mailom upovedomil a poskytol mu novú primeranú lehotu na prevzatie. Predávajúci je oprávnený započítať si náklady na skladovanie a náklady na neúspešné dodanie tovaru z dôvodu nedostatočnej súčinnosti zo strany kupujúceho v potrebnej výške oproti výnosu z predaja.
V prípade, že Kupujúci neprevezme tovar, je Predávajúci oprávnený na žiadosť Kupujúceho požadovať úhradu nákladov spojených s jeho opätovným dodaním a v prípade zvolenia spôsobu platby pri prevzatí tovaru alebo pri ďalšej objednávke Kupujúceho na tomto e-shope požadovať od takéhoto Kupujúceho platbu vopred.
Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od Zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením doručeným Predávajúcemu do 30 dní odo dňa prevzatia Tovaru alebo poslednej položky Tovaru (ak sa v rámci jednej objednávky dodáva viac položiek Tovaru samostatne), položky alebo časti dodávky Tovaru (ak sa Tovar skladá z viacerých položiek alebo častí), alebo prvej dodávky pravidelne alebo opakovane dodávaného Tovaru, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia Tovaru alebo platby. Toto obdobie má kupujúcemu umožniť, aby sa primerane oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru.
Kupujúci je tiež oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru.
Odstúpenie od zmluvy kupujúci zašle alebo doručí predávajúcemu v lehote 30 dní. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie sa odporúča uviesť v odstúpení od zmluvy dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankový účet a zvolený spôsob vrátenia tovaru.
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu plnú sumu zodpovedajúcu cene tovaru a nákladom zaplateným za jeho dodanie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým bola prijatá platba od kupujúceho. Ak predávajúci ponúka v rámci určitého spôsobu dodania tovaru viacero možností, je povinný kupujúcemu uhradiť najlacnejšiu z nich. Ak bol tovar doručený kupujúcemu predávajúcim bezplatne, kupujúci nemá nárok na náhradu poštovného. Kupujúci je povinný zakúpený tovar odoslať alebo odovzdať predávajúcemu najneskôr v rovnakej lehote; to neplatí, ak predávajúci ponúkol, že si tovar vyzdvihne sám. Tovar je potrebné vrátiť predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku manipulácie s tovarom, okrem manipulácie potrebnej na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.
Ak kupujúci vráti tovar osobne v prevádzke predávajúceho, predávajúci vráti kupujúcemu vyššie uvedené platby do 7 dní od odstúpenia od zmluvy.
Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu prijaté finančné prostriedky skôr, ako Kupujúci tovar obdrží alebo kým Kupujúci nepreukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal.
Ak sa hodnota vráteného tovaru zníži v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je zaobchádzanie nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru, je Predávajúci oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu za zníženie hodnoty tovaru a započítať ju na vrátenú sumu.
Výnimky:
Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy v prípadoch uvedených v § 1837 OZ, právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť najmä na zmluvy:
pri dodaní digitálneho obsahu, ktorý sa nedodáva na hmotnom nosiči, po začatí plnenia, v prípade odplatného plnenia, ak sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a kupujúci bol poučený, že tým právo na odstúpenie od zmluvy zaniká a predávajúci mu vydal potvrdenie v súlade so zákonom;
pri poskytovaní služieb, ak boli poskytnuté v plnom rozsahu, v prípade odplatného plnenia len vtedy, ak sa plnenie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy informoval kupujúceho o tom, že poskytnutím plnenia zaniká právo na odstúpenie od zmluvy; - pri poskytovaní služieb alebo dodaní tovaru, ktorých cena závisí od výkyvov finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
pri dodávke alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s tým, že k dodaniu môže dôjsť až po uplynutí 30 dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu nezávislých od vôle predávajúceho;
na dodanie tovaru vyrobeného podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám;
pri dodávke tovaru podliehajúceho skaze alebo krátkodobej spotrebe;
dodanie tovaru, ktorý bol vzhľadom na svoju povahu po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
dodanie tovaru v zapečatených obaloch, ktoré by sa zo zdravotných alebo hygienických dôvodov nemali vrátiť po tom, ako ich kupujúci porušil;
dodanie zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov v zapečatených obaloch, ak ich kupujúci porušil;
na dodávku novín, časopisov alebo periodík, s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávku
Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii TU.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak objektívne nie je schopný z dôvodov na strane tretích osôb dodať tovar kupujúcemu v lehote primeranej okolnostiam a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil predtým uzatvorenú zmluvu s predávajúcim.
Predávajúci tiež upozorňuje kupujúceho, že zmluva sa neuzavrie, ak existujú dôvodné pochybnosti o skutočnej totožnosti kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v poskytnutých informáciách o tovare alebo cene.
Ak je spolu s tovarom odovzdaný Kupujúcemu dar, darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu Obchodných podmienok, darovacia zmluva ohľadom takéhoto daru zaniká a Kupujúci je povinný dar spolu s tovarom vrátiť Predávajúcemu.
Vybavovanie sťažností
Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na odstránenie vady bez zbytočného odkladu po zistení vady. Pri uplatnení reklamácie kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis vady a žiadosť o spôsob vybavenia reklamácie.
Formulár na stiahnutie nájdete TU.
Ak má predávajúci prevádzkareň, potom je povinný zabezpečiť, aby bol v prevádzkarni počas celej pracovnej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovaním reklamácií.
Kupujúci je povinný preukázať kúpu tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť od okamihu uplatnenia (oznámenia) reklamácie. Kupujúci je povinný odovzdať alebo doručiť tovar predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu a pri preprave by mal byť čistý a kompletný. Ak má kupujúci akékoľvek otázky týkajúce sa reklamácie, môže zavolať na číslo 739 049 666.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie kupujúcim, čoho sa reklamácia týka, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný kupujúcim a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácií o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
Predávajúci je povinný odstrániť vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby kupujúcemu nespôsobil závažné ťažkosti, s prihliadnutím na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec prípadne zakúpil. Predávajúci vybaví reklamáciu vrátane odstránenia vady a informuje kupujúceho o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa s kupujúcim písomne nedohodne na dlhšej lehote. Ak predávajúci v uvedenej lehote reklamáciu nevyrieši, vrátane oznámenia o vybavení reklamácie kupujúcemu, má kupujúci právo po uplynutí tejto lehoty odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia musí byť vybavená v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
Ak predávajúci odmietne vadu veci odstrániť a/alebo ju neodstráni v súlade s § 2170 ods. 1 a 2 OZ a/alebo ak je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho, môže kupujúci požadovať primerané zníženie ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná; má sa za to, že vada nie je nepodstatná.
Lehota na uplatnenie práva z vadného plnenia sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol tovar užívať v prípade oprávnenej reklamácie.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby poverené vykonaním opravy.
Práva a povinnosti vyplývajúce z chybného plnenia
Kvalita pri prevzatí
Ak má tovar pri prevzatí vady (napr. nezodpovedá dohodnutému popisu, typu, množstvu, kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam, nie je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, nie je dodaný s dohodnutým príslušenstvom, návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu; nie je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel, , nezodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu v množstve, kvalite, trvanlivosti, funkčnosti, kompatibilite a bezpečnosti, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a to aj s prihliadnutím na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamu alebo označenie; nie je kompletný, t. j. (napr. nie je dodaný s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž alebo iných pokynov, ktoré mohol kupujúci rozumne očakávať, alebo iných zákonných, zmluvných alebo dokonca predzmluvných parametrov), ide o vady tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci.
Zodpovednosť za vady tovaru uvedená v § 2161 ods. 2 OZ sa neuplatní, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho na to, že niektorá vlastnosť tovaru sa líši, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
Kupujúci môže reklamovať vadu u predávajúceho najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru a uplatniť právo na bezplatné odstránenie vady podľa svojej požiadavky, a to buď opravou, alebo dodaním novej veci bez vád, ak zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s iným spôsobom odstránenia vady neúmerne nákladný; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či ju možno odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady (opravou alebo dodaním novej veci), ak to nie je možné alebo je to neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady. V takom prípade, ak kupujúci oprávnene upozornil na vadu, má právo požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo, ak vada nie je nepodstatná, právo odstúpiť od zmluvy.
V prípade kúpy z druhej ruky môže predávajúci skrátiť lehotu na uplatnenie práva z vadného plnenia až na jeden rok od prevzatia. V období jedného roka od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada existovala už pri prevzatí tovaru, ak to nevylučuje povaha tovaru alebo vady. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať, ak na vadu oprávnene upozornil.
Kupujúcemu nevzniká právo z vadného plnenia, ak vadu sám spôsobil. Vadou nie je opotrebenie spôsobené bežným používaním.
V prípade predaja použitého tovaru predávajúci nezodpovedá za vady tovaru zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania alebo opotrebenia.
Predávajúci zodpovedá za vady v dobe používania uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v priloženom návode.
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za vady spôsobené nesprávnou montážou alebo inštaláciou vykonanou predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť v súlade so zmluvou. To platí aj v prípade, ak montáž alebo inštaláciu vykonal kupujúci a vada je spôsobená nedostatkom v návode poskytnutom predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak má vec digitálne vlastnosti.
Ak je predmetom kúpy digitálna vec, predávajúci zabezpečí, aby boli kupujúcemu poskytnuté dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a aby okrem dohodnutých aktualizácií boli kupujúcemu poskytnuté aj aktualizácie, ktoré sú potrebné na to, aby si vec po prevzatí zachovala svoje vlastnosti podľa § 2161 OZ (kvalita pri prevzatí), a musí byť informovaný o ich dostupnosti počas obdobia dvoch rokov, ak sa má digitálny obsah alebo digitálna obsahová služba podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, a ak je dohodnuté poskytovanie počas obdobia dlhšieho ako dva roky, počas celého obdobia a/alebo tak dlho, ako môže kupujúci odôvodnene očakávať, ak sa má digitálny obsah alebo digitálna obsahová služba podľa zmluvy poskytovať jednorazovo. To neplatí, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho, že aktualizácie sa nebudú poskytovať, a kupujúci s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.
Ak kupujúci nevykoná aktualizáciu v primeranej lehote, nemá kupujúci žiadne práva z vady, ktorá vznikla výlučne v dôsledku nevykonania aktualizácie. To neplatí, ak kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo na dôsledky neaktualizácie alebo ak neaktualizoval alebo neaktualizoval správne v dôsledku chyby v návode.
Ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia a ak sa v tomto období prejaví alebo vyskytne vada, digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sa považuje za vadnú.
Ak sa vada prejaví opakovane alebo ak je vada podstatná, kupujúci môže uplatniť právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci však nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je vada nepodstatná. Ďalšie dôvody na uplatnenie práva na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od zmluvy sú uvedené v bode 6 Vybavovanie reklamácií.
Predávajúci sa zaväzuje poskytnúť kupujúcemu pri prevzatí tovaru okrem zodpovednosti za vady aj zmluvnú záruku v trvaní najmenej 24 mesiacov. V prípade zmluvnej záruky predávajúci vydá kupujúcemu záručný list na akosť (záručný list) v textovej forme podľa § 2174a OZ najneskôr pri prevzatí tovaru.
Ak predávajúci zaručuje, že vec si zachová svoje funkcie a vlastnosti pri bežnom používaní po určitú dobu, má kupujúci v rámci záruky právo minimálne na dodanie novej veci bez vád alebo na opravu veci. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby používania veci na obale veci.
Ochrana osobných údajov
Predávajúci je správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy.
Identifikačné a kontaktné údaje prevádzkovateľa
Spoločnosť/meno a priezvisko: JEZÍRKA BANAT, s.r.o.
Sídlo spoločnosti: JZRANKA, s.r.o: Hněvotín 540. PSČ 78347
ID: 27813070
DIC: CZ27813070
Telefón: +120 608 010 617
E-mail: [email protected]
Kontaktná adresa: Hněvotín 540, PSČ 78347
Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ spracovania
Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (vybavenie objednávky, zabezpečenie vyskladnenia a dodania tovaru) a prípadného riešenia práv z vadného plnenia (reklamácie) bude správca spracúvať a uchovávať v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR") jeho osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo (prípadne doplniť ďalšie údaje, ktoré budú spracúvané - platobné údaje a pod.). Právnym základom spracúvania osobných údajov je plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci, v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR.
Kategórie príjemcov/prijímateľov osobných údajov
Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že osobné údaje kupujúceho neposkytne iným subjektom ako nasledujúcim sprostredkovateľom/sprostredkovateľom:
- (a) zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolil v objednávkovom formulári za účelom doručenia tovaru, zoznam dopravcov je dostupný TU, pričom údaje budú poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo;
- b) prevádzkovateľovi portálu Heureka.cz za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je internetový obchod zapojený. V tomto prípade je právnym základom spracovania oprávnený záujem prevádzkovateľa v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u prevádzkovateľa. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Z. z.) a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu Heureka.cz je oprávnený použiť zaslanú e-mailovú adresu výlučne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle Obchodných podmienok programu Overené zákazníkmi, ktoré sú dostupné TU. Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť nesúhlas so zasielaním e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, a to odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky sa dotazník kupujúcemu už nebude zasielať.
- c) prevádzkovateľovi portálu zbozi.cz, ktorým je spoločnosť Seznam.cz, a.s., za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti zákazníkov. Právnym základom spracúvania je v tomto prípade oprávnený záujem prevádzkovateľa v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u prevádzkovateľa. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Z. z.) a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu zbozi.cz je oprávnený použiť poskytnutú e-mailovú adresu výlučne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle obchodných podmienok dostupných TU. Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť nesúhlas so zasielaním e-mailových dotazníkov odmietnutím ďalších dotazníkov prostredníctvom odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu ďalej zasielaný.
- d) vydavateľovi kreditnej karty v prípade platby kreditnou kartou na účely prípadnej výnimky TRA (analýza rizika transakcie), ktorá umožní jednoduchší proces nákupu a z dôvodu oprávneného záujmu predávajúceho na spracovaní transakcie, pričom údaje môžu byť poskytnuté v rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, fakturačná adresa, adresa dodania.
Doba uchovávania
Osobné údaje bude prevádzkovateľ uchovávať po dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyskladnenie a dodanie tovaru) a po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytnutej zmluvnej záruky.
Kupujúci berie na vedomie, že správca je povinný v zmysle § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Zb.) uchovávať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov od skončenia účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2023, faktúru je potrebné uchovávať do konca roka 2028). Správca je tiež povinný podľa § 47 zákona o správe daní (č. 337/1992 Zb.) uchovávať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2023, faktúra sa musí uchovávať pre daňové konanie do konca roka 2026). Faktúra obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
Ak je predávajúci platiteľom DPH, kupujúci zároveň berie na vedomie, že správca je povinný podľa § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Z. z.) uchovávať daňové doklady 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (t. j. ak nakúpite tovar v priebehu roka 2023, faktúra sa musí uchovávať do konca roka 2033). Daňový doklad obsahuje tieto osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom
Kupujúci ďalej berie na vedomie, že v súlade s článkami 15 až 21 GDPR má právo:
- (a) prístup k osobným údajom, ktorý spočíva v práve získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, a ak áno, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám vymedzeným v článku 15 GDPR;
- (b) na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, a s prihliadnutím na účely spracúvania má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;
- c) na výmaz ("právo byť zabudnutý"), ktoré spočíva v tom, že prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje týkajúce sa kupujúceho, akonáhle už nie sú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ neexistuje iný zákonný dôvod na ich ďalšie spracúvanie;
- d) obmedziť spracúvanie osobných údajov v prípadoch vymedzených v článku 18 GDPR;
- e) na prenosnosť údajov za podmienok uvedených v článku 20 GDPR;
- f) na námietku proti spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.
Prevádzkovateľ poskytne kupujúcemu na jeho žiadosť informácie o prijatých opatreniach v každom prípade do 15 dní od doručenia žiadosti. 2. Prevádzkovateľ sa zaväzuje poskytnúť kupujúcemu bezplatne okrem prvej kópie aj druhú kópiu spracúvaných osobných údajov, ak o to kupujúci požiada.
V prípade akýchkoľvek pochybností o spracúvaní osobných údajov má Kupujúci právo obrátiť sa a podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je dozorným orgánom v tejto oblasti. Predávajúci umožní nákup bez registrácie a údaje neregistrovaných kupujúcich použije výlučne na plnenie predmetu zmluvy, nie na marketingové alebo obchodné účely.
Riešenie sporov
Spory medzi predávajúcim a kupujúcim sa riešia na všeobecných súdoch.
Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) má kupujúci právo na mimosúdne riešenie sporov zo spotrebiteľskej zmluvy. Subjektom oprávneným vykonávať mimosúdne riešenie sporov je Česká obchodná inšpekcia. Ďalšie informácie sú k dispozícii na webovej stránke
Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh kupujúceho, a to len v prípade, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Návrh možno podať do 1 roka odo dňa, keď kupujúci prvýkrát uplatnil sporné právo u predávajúceho.
Kupujúci má právo iniciovať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR, ktorá je k dispozícii na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci sa tiež môže obrátiť na dTest, o.p.s. a požiadať o radu ohľadom svojich spotrebiteľských práv prostredníctvom e-mailovej adresy www.dtest.cz/poradna alebo na telefónnom čísle 299 149 009.
Predávajúci sa zaväzuje prednostne sa snažiť o mimosúdne riešenie sporov s kupujúcim, pokiaľ to kupujúci neodmietne. Mimosúdne riešenie sporov je možné uskutočniť aj prostredníctvom služby VašeSťažnosti.cz na internetovej stránke www.vasestiznosti.cz.
Tento postup nie je mediáciou podľa zákona o mediácii (č. 202/2012 Z. z.) ani rozhodcovským konaním podľa zákona o rozhodcovskom konaní a o výkone rozhodcovských rozhodnutí (č. 216/1994 Z. z.) a jeho využitím nie je dotknuté právo zmluvných strán obrátiť sa so svojím nárokom na Českú obchodnú inšpekciu alebo na súd.
Počas mimosúdneho rokovania o urovnaní sporu premlčacie a prekluzívne lehoty podľa Občianskeho zákonníka neplynú, resp. nezačnú plynúť, pokiaľ jedna zo strán sporu výslovne neodmietne pokračovať v rokovaní.
Predávajúci sa zaväzuje, že ak s tým bude kupujúci súhlasiť, bude sa snažiť vyhovieť poradnému stanovisku dTestu.
Dozor nad dodržiavaním povinnosti podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva www.coi.cz.
Vybavovanie sťažností kupujúcich zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy [email protected]. Informácia o vybavení reklamácie bude kupujúcemu zaslaná na jeho elektronickú adresu.
Iné
Spätný odber elektrických zariadení a iných výrobkov
Ak predávajúci predáva tovar, na ktorý sa vzťahuje povinnosť spätného odberu elektrozariadení a iných výrobkov, platí nasledovné:
Predávajúci zabezpečí spätný odber elektrozariadení z domácností a separovaný zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Kupujúci je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenia pri nákupe nových obdobných elektrozariadení alebo batérií a akumulátorov v prevádzke Predávajúceho. Kupujúci je tiež oprávnený odovzdať elektrozariadenie, elektroodpad alebo batérie alebo akumulátory na zberných miestach určených na zber uvedeného odpadu v príslušnej obci.
Predávajúci zabezpečí bezplatný spätný odber elektrozariadení z domácností aj priamo v domácnosti, ak si Kupujúci objedná tovar podobného druhu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenia v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru.
Elektrozariadenia, elektroodpad, batérie a akumulátory sa nesmú likvidovať spolu so zmesovým odpadom, ale musia sa odovzdať na určených miestach, t. j. zberných dvoroch alebo miestach spätného odberu, ktoré sú uvedené vyššie. Predmetné zariadenia a odpad sa ďalej použijú na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z takýchto zariadení a odpadu môžu poškodiť životné prostredie alebo ľudské zdravie.
Záverečné ustanovenia
Ostatné záležitosti tu neuvedené sa riadia Občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Z. z.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.
Zmluva a súvisiace záležitosti sa riadia českým právom.
Zmeny zmluvných podmienok v inej ako vzájomne písomne dohodnutej forme sú vylúčené.
Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe bez možnosti prístupu kupujúceho. Všetky dokumenty, pre ktoré zákon vyžaduje textovú formu, však Kupujúci obdrží e-mailom, pričom Kupujúci má k nezmeneným dokumentom trvalý prístup. Tieto dokumenty, najmä objednávkový formulár a obchodné podmienky, odporúčame uložiť na neskoršie použitie.
Tieto obchodné podmienky sú účinné od 6. januára 2024.
Tieto obchodné podmienky vypracovala spoločnosť dTest, o.p.s. výlučne pre online predaj tovaru spotrebiteľom. Ich prijatím sa predávajúci dobrovoľne zapojil do systému "skvalitňovania obchodných podmienok", ktorého cieľom je sprehľadniť a zjednodušiť obchodné podmienky, zlepšiť vzťah medzi spotrebiteľom a podnikateľom a jednoznačne garantovať obchodné podmienky pre kupujúceho - spotrebiteľa. V prípade otázok k týmto obchodným podmienkam alebo v prípade nespokojnosti s konaním prevádzkovateľa nás môžete kontaktovať telefonicky na poradenskej linke dTestu: 299 149 009, elektronicky zaslaním otázky na www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna alebo písomne na adresu dTest, o.p.s., Černomořská 419/10, 101 00 Praha 10.